dimarts, 11 de desembre del 2012

Recordant un terrible desconegut

Ja us vam comentar que el passat dissabte 8 de desembre de 2012 Maqui Ed. va ésser a les XII Ayudar Jugando presentant "Un cèntim pels meus pensaments".

En aquesta partida vàrem provar el hack ambientat en els mites de Cthulhu: Els personatges tenen amnèsia retrògrada, i han estat internats en una institució mental per traumes psicològics. Tanmateix hauran de recordar com vèncer a una terrible amenaça que setge l'humanitat. És llavors quan se'ls reuneix en una sala i se'ls subministra una droga experimental, la mnemosina, que els permetrà fusionar les seves ments i ajudar-se a recordar...

[Seguidament copio els qüestionaris omplerts per què tingueu una mostra del tipus i la potència de les històries que s'aconsegueixen amb Un cèntim pels meus pensaments.]

Qüestionari núm. 1

1. Recordi una victòria contra el terrible desconegut.

Quan penso en UN VITRALL D'ESGLÈSIA TRENCAT, recordo:

Com investigant el vitrall en el meu laboratori van aparèixer unes llums fantasmagòriques i em vaig tallar.

A què deu la victòria?

L'oració gitana de ma mare va foragitar a l'esperit.

2. Recordi una horrible derrota a mans del terrible desconegut.

Quan penso en EL FRACÀS DE NO PODER ENTRAR A L'ACADÈMIA MILITAR, recordo:

Anar a viure amb la meva mare gitana, repudiada per un pare a qui no podia acontentar malgrat els meus esforços. I a l'home estrany que visitava a ma mare al seu saló de Vident-mèdium amb un rar objecte. Com la meva mare refusava la seva visita i finalment, com aquell l'home va provocar un incendi a casa fent gestos arcans.

Què va perdre en aquesta derrota?

La meva mare va morí a l'incendi i la casa quedà calcinada.

3. Recordi els esdeveniments que van esmicolar-li la ment i van provocar que perdés la memòria.

Quan penso en UN BITLLET PER L'ORIENT EXPRESSrecordo:

Seguint l'home de l'incendi i un bitllet que ell havia perdut, arribar a la mansió de la Doctora Smith de Transilvània on, al capdamunt d'una torre aparentment abandonada hi han uns estranys vitralls de formes i angles impossibles, que a la llum de la lluna il·luminen un pentagrama, i desperten l'esperit.

Què podem fer per combatre aquest horror?

S'han de trencar els vitralls que lliguen l'esperit a aquest món i entonar una oració gitana per exorcitzar-lo.

Vol recordar el seu passat? Sí.
___


Qüestionari núm. 2

1. Recordi una victòria contra el terrible desconegut.

Quan penso en UN TELEGRAMA TACAT DE SANG, recordo:

Que havent matat la meva dona en un atac de gelosia, durant la guerra, una nit anàvem de missió i vaig matar als meus companys i a un monstre multiforme fent explotar un camió.

A què deu la victòria?

El foc i l'explosió varen acabar amb el monstre.

2. Recordi una horrible derrota a mans del terrible desconegut.

Quan penso en UNA MULTITUD A LA SORTIDA DEL TEATRE, recordo:

Que formant part d'un cos de seguretat vàrem localitzar a un monstre multiforme i vaig prendre la decisió de no atacar-lo amb un bombardeig aeri per evitar una massacre a l'estadi de futbol on s'amagava.

Què va perdre en aquesta derrota?

La gent de l'estadi va morir igualment a mans del monstre i no vam poder aturar-lo abans que desaparegués.

3. Recordi els esdeveniments que van esmicolar-li la ment i van provocar que perdés la memòria.

Quan penso en EL XIUXIUEIG INDESXIFRABLE EN MIG DE LA FOSCArecordo:

Visitar la tomba de la meva dona la nit que retornava de la mort, controlada pel monstre multiforme i quedar inconscient en l'atac.

Què podem fer per combatre aquest horror?

S'ha de treure el penjoll màgic que lliga al monstre i cremar el cos de l'hoste.

Vol recordar el seu passat? Sí.
___


Qüestionari núm. 3

1. Recordi una victòria contra el terrible desconegut.

Quan penso en UN CASC FORADAT AL FANG, recordo:

Un atac d'un monstre tentacular parasitant el cos d'un company a les trinxeres, i com perdo les cames lluitant-hi, per l'explosió d'una granada.

A què deu la victòria?

A la bogeria de fer explotar una granada a boca de canó per eliminar el monstre.

2. Recordi una horrible derrota a mans del terrible desconegut.

Quan penso en UNA XERINGA PLENA DE LÍQUID FLUORESCENTrecordo:

Ser el subjecte d'un tractament experimental contra el dolor dels monyons de les cames, esbrinar que el meu doctor és el mateix que tractava al meu company mort a les trinxeres i ser segrestat per una secta malèvola dirigida pel primer.

Què va perdre en aquesta derrota?

La llibertat.

3. Recordi els esdeveniments que van esmicolar-li la ment i van provocar que perdés la memòria.

Quan penso en EL GUST DOLÇ DELS PASTISSOS SOTA CASA DELS PARESrecordo:

Com em subministraven per via oral un sèrum dolç i fluorescent que em dotava de força sobrehumana, em regenerava les cames, i em transformava amb un monstre tentacular; i lluitava contra un monstre ictioforme en el port de la ciutat; per caure finalment inconscient a l'aigua.

Què podem fer per combatre aquest horror?

Investigar el sèrum del doctor.

Vol recordar el seu passat? No.
___

Tots vàrem coincidir que les històries creades eren molt bones i ideals per encetar una campanya de rol clàssica ambientada en els mites de Cthulhu. Comptat i debatut, ja teniem el rerefons dels personatges i uns quants monstres, un mag transilvà, una misteriosa doctora i una secta dels profunds per fer la guitza.

Els crèdits que toquen: els jugadors d'aquesta partida foren en Jordi Ros (qüestionari núm. 1), en Juan Vicente Mañanas  (qüestionari núm. 1) i jo mateix, Quim Ball-llosera  (qüestionari núm. 3).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada