Elements bàsics
El principal canvi entre Món de Monstres i les diferents edicions de D&D és l’ús de la paraula “nivell” (level):- A D&D els personatges tenen nivells, mentre que els monstres tenen “daus de cop” (Hit Dice, HD). A MdM també es parla de nivells quan es vol indicar el poder d’un monstre, tot i que el valor és equivalent.
- A D&D els encanteris també es divideixen segons el nivell. Per evitar confusions, a MdM ho hem canviat per “cercles”.
Conversió d’aventures d’AD&D2
- Món de Monstres fa servir una escala de valors ascendent, mentre que a AD&D2 hi ha força valors descendents.
- Per a obtenir el valor d’atac dels personatges no jugadors tens dos sistemes:
- en el cas de monstres i lluitadors (guerrers, exploradors i paladins), el valor d’atac és igual al nivell o els daus de cop; en els altres personatges és la meitat del nivell. Recorda que hi has de sumar bonificacions per una força superior a 12, o per objectes màgics.
- aplica la fórmula següent: valor d’atac = 21 - THAC0 (en castellà GAC0).
- Per a obtenir la classe d’armadura, aplica la fórmula següent: CA (MdM) = 20 - CA (AD&D2).
- Els punts de cop són similars a Món de Monstres, potser lleugerament superiors, però això es compensa amb les tirades de mal.
- Món de Monstres fa servir el sistema mètric decimal per al moviment, i altres mesures de temps. Més que fer conversions exactes, basa’t en la taula de la pàgina 64.
- Ignora les tirades de salvació d’AD&D2, i aplica el sistema de MdM en funció del nivell i dels atributs.
- Igualment ignora les perícies en armes i no armes. Pots donar algunes habilitats entrenades als personatges no jugadors, amb una puntuació igual al seu nivell +3.
- Un bon consell en el cas dels monstres és fer servir directament els que hi ha al capítol 7 del llibre.
Conversió d’aventures de D&D3
- Món de Monstres fa servir una escala de valors similar a la de D&D3, però en simplifica molt el sistema de joc.
- L’escala dels modificadors dels atributs és lleugerament diferent a MdM, tot i que ho pots ignorar.
- Pots fer servir directament els valors d’atac i armadura dels personatges de D&D3.
- Els punts de cop són similars a Món de Monstres, potser lleugerament inferiors, però això es compensa amb les tirades de mal.
- Món de Monstres fa servir el sistema mètric decimal. Més o menys 1 m = 3,3 peus, per tant els personatges que es mouen 30 peus a D&D3 ho fan 9 m a MdM.
- Ignora les tirades de salvació de D&D3, i aplica el sistema de MdM en funció del nivell i dels atributs.
- Quant a les habilitats, MdM les redueix de més de 40 a 16. Assigna les habilitats entrenades que et semblin oportunes.
- Ignora les “dotes” (feats).
Conversió d’aventures de D&D4
- El joc és massa diferent respecte les edicions anteriors. Et pots inspirar en les aventures per crear-ne algunes de MdM, però et caldrà dissenyar els personatges i monstres de cap i de nou.
Podeu descarregar- vos aquest document en pdf
I les aventures de Pathfinder es poden adaptar segons la conversió d'aventures de D&D3 sense gaires problemes.
ResponElimina