dijous, 20 de desembre del 2012

Caga tió... un joc de rol ben bo

Ens agradaria que tots els rolers que caguin el tió la nit o el dia de Nadal tinguessin una sorpresa i els sortís un joc de rol. Ens agradaria que tots els rolers que obrin regals de Reis (o de Reixos) es trobessin un joc de rol. Fins i tot ho desitgem pels que fan l'amic invisible o pels que obren regals del Pare Noël o de Sant Nicolau.

Tanmateix no és a la nostra mà. El que si podem fer és oferir un petit regal. Per tant, totes les compres realitzades des d'avui fins al dia 7 de gener tindran un pdf de Cataus o de Sistema solar de franc, que enviarem a l'adreça de correu que ens digueu.

A més, si ens ho especifiqueu, embolicarem el llibres que compreu en paper de regal i hi posarem la nota que vulgueu i així poder fer un regal sorpresa directa a casa de la persona que més us estimeu.

I el més important, jugueu, jugueu, que és el que ens fa més feliços!

Bon Nadal i feliç any nou!!


dimarts, 18 de desembre del 2012

Dau Barcelona, més que unes jornades

El proppassat dissabte 15 de novembre vàrem assistir a la fira de jocs de taula "Dau Barcelona", organitzada sota el mestratge de l'Oriol Comas. Malgrat només hi vam ser el dissabte -diuen que el diumenge va haver-hi molta gent-, us fem cinc cèntims del què hi vam fer i de com va anar.


Pel fet d'haver reunit sota un mateix sostre a una part important del món dels jocs de taula, Dau Barcelona, més enllà d'un aparador de productes, ens ha servit com una autèntica fira professional del sector. Durant aquesta em pogut interaccionar amb altres professionals i aficionats dels jocs de taula per conèixer què es coïa i què pensaven, àdhuc per fer alguns contactes que podrien fructificar amb alguna col·laboració. En aquest sentit, la valoració no en pot ser res més que positiva; i des de la nostra modesta opinió, encoratgem a l'organització, si s'escau, a potenciar aquesta vessant de la fira en properes edicions.

Per altra part, i respecte a l'objectiu inicial de donar a conèixer els nostres productes i la vessant de creació dels jocs de taula, creiem que la distribució de les taules ens va perjudicar. En general, les editorials i els autors de menys entitat estàvem col·locats al fons de la sala, cosa que provocà que la gent que entrava al recinte pràcticament no arribés mai a les nostres posicions (màxim per fer-hi una ullada ràpida), donat que ja havia triat lloc i joc amb una "de les grans", que estaven col·locades més a prop de l'entrada. Així doncs, creiem que una distribució de taules on les editorials i autors més modestos haguessin rebut més flux de gent hagués afavorit el que pensem que era un dels objectius de la Fira.

Amb tot, amb la cúpula de Maqui Edicions complerta a la fira, vàrem rebre algunes visites d'amics i coneguts, i vàrem poder fer una partida "estàndard" d'Un cèntim pels meus pensaments a nous seguidors.



En definitiva, per nosaltres ha estat una experiència molt positiva veure la sinergia i empenta que el sector dels jocs de taula té a casa nostra, i sens dubte estem plenament disposats a tornar-hi!



dimarts, 11 de desembre del 2012

Recordant un terrible desconegut

Ja us vam comentar que el passat dissabte 8 de desembre de 2012 Maqui Ed. va ésser a les XII Ayudar Jugando presentant "Un cèntim pels meus pensaments".

En aquesta partida vàrem provar el hack ambientat en els mites de Cthulhu: Els personatges tenen amnèsia retrògrada, i han estat internats en una institució mental per traumes psicològics. Tanmateix hauran de recordar com vèncer a una terrible amenaça que setge l'humanitat. És llavors quan se'ls reuneix en una sala i se'ls subministra una droga experimental, la mnemosina, que els permetrà fusionar les seves ments i ajudar-se a recordar...

[Seguidament copio els qüestionaris omplerts per què tingueu una mostra del tipus i la potència de les històries que s'aconsegueixen amb Un cèntim pels meus pensaments.]

Qüestionari núm. 1

1. Recordi una victòria contra el terrible desconegut.

Quan penso en UN VITRALL D'ESGLÈSIA TRENCAT, recordo:

Com investigant el vitrall en el meu laboratori van aparèixer unes llums fantasmagòriques i em vaig tallar.

A què deu la victòria?

L'oració gitana de ma mare va foragitar a l'esperit.

2. Recordi una horrible derrota a mans del terrible desconegut.

Quan penso en EL FRACÀS DE NO PODER ENTRAR A L'ACADÈMIA MILITAR, recordo:

Anar a viure amb la meva mare gitana, repudiada per un pare a qui no podia acontentar malgrat els meus esforços. I a l'home estrany que visitava a ma mare al seu saló de Vident-mèdium amb un rar objecte. Com la meva mare refusava la seva visita i finalment, com aquell l'home va provocar un incendi a casa fent gestos arcans.

Què va perdre en aquesta derrota?

La meva mare va morí a l'incendi i la casa quedà calcinada.

3. Recordi els esdeveniments que van esmicolar-li la ment i van provocar que perdés la memòria.

Quan penso en UN BITLLET PER L'ORIENT EXPRESSrecordo:

Seguint l'home de l'incendi i un bitllet que ell havia perdut, arribar a la mansió de la Doctora Smith de Transilvània on, al capdamunt d'una torre aparentment abandonada hi han uns estranys vitralls de formes i angles impossibles, que a la llum de la lluna il·luminen un pentagrama, i desperten l'esperit.

Què podem fer per combatre aquest horror?

S'han de trencar els vitralls que lliguen l'esperit a aquest món i entonar una oració gitana per exorcitzar-lo.

Vol recordar el seu passat? Sí.
___


Qüestionari núm. 2

1. Recordi una victòria contra el terrible desconegut.

Quan penso en UN TELEGRAMA TACAT DE SANG, recordo:

Que havent matat la meva dona en un atac de gelosia, durant la guerra, una nit anàvem de missió i vaig matar als meus companys i a un monstre multiforme fent explotar un camió.

A què deu la victòria?

El foc i l'explosió varen acabar amb el monstre.

2. Recordi una horrible derrota a mans del terrible desconegut.

Quan penso en UNA MULTITUD A LA SORTIDA DEL TEATRE, recordo:

Que formant part d'un cos de seguretat vàrem localitzar a un monstre multiforme i vaig prendre la decisió de no atacar-lo amb un bombardeig aeri per evitar una massacre a l'estadi de futbol on s'amagava.

Què va perdre en aquesta derrota?

La gent de l'estadi va morir igualment a mans del monstre i no vam poder aturar-lo abans que desaparegués.

3. Recordi els esdeveniments que van esmicolar-li la ment i van provocar que perdés la memòria.

Quan penso en EL XIUXIUEIG INDESXIFRABLE EN MIG DE LA FOSCArecordo:

Visitar la tomba de la meva dona la nit que retornava de la mort, controlada pel monstre multiforme i quedar inconscient en l'atac.

Què podem fer per combatre aquest horror?

S'ha de treure el penjoll màgic que lliga al monstre i cremar el cos de l'hoste.

Vol recordar el seu passat? Sí.
___


Qüestionari núm. 3

1. Recordi una victòria contra el terrible desconegut.

Quan penso en UN CASC FORADAT AL FANG, recordo:

Un atac d'un monstre tentacular parasitant el cos d'un company a les trinxeres, i com perdo les cames lluitant-hi, per l'explosió d'una granada.

A què deu la victòria?

A la bogeria de fer explotar una granada a boca de canó per eliminar el monstre.

2. Recordi una horrible derrota a mans del terrible desconegut.

Quan penso en UNA XERINGA PLENA DE LÍQUID FLUORESCENTrecordo:

Ser el subjecte d'un tractament experimental contra el dolor dels monyons de les cames, esbrinar que el meu doctor és el mateix que tractava al meu company mort a les trinxeres i ser segrestat per una secta malèvola dirigida pel primer.

Què va perdre en aquesta derrota?

La llibertat.

3. Recordi els esdeveniments que van esmicolar-li la ment i van provocar que perdés la memòria.

Quan penso en EL GUST DOLÇ DELS PASTISSOS SOTA CASA DELS PARESrecordo:

Com em subministraven per via oral un sèrum dolç i fluorescent que em dotava de força sobrehumana, em regenerava les cames, i em transformava amb un monstre tentacular; i lluitava contra un monstre ictioforme en el port de la ciutat; per caure finalment inconscient a l'aigua.

Què podem fer per combatre aquest horror?

Investigar el sèrum del doctor.

Vol recordar el seu passat? No.
___

Tots vàrem coincidir que les històries creades eren molt bones i ideals per encetar una campanya de rol clàssica ambientada en els mites de Cthulhu. Comptat i debatut, ja teniem el rerefons dels personatges i uns quants monstres, un mag transilvà, una misteriosa doctora i una secta dels profunds per fer la guitza.

Els crèdits que toquen: els jugadors d'aquesta partida foren en Jordi Ros (qüestionari núm. 1), en Juan Vicente Mañanas  (qüestionari núm. 1) i jo mateix, Quim Ball-llosera  (qüestionari núm. 3).

Jornades pre-nadalenques

Abans del Nadal és un moment immillorable per presentar les novetats. Enguany, a Maqui aprofitem aquestes dates per donar a conèixer "Un cèntim pels meus pensaments". El proper dissabte dia 15 anirem a les Dau Barcelona, organitzades per l'il·lustre dels jocs Oriol Comes. Tanmateix, hem assistit a dues jornades ja clàssiques de la temporada prenadalenca: Les Jornades Kritikes i les Ayudar Jugando.

XIX Jornadas Kritikas

Hi vam anar dissabte 24 de novembre, a la tarda, per fer una partida de demostració d'"Un cèntim pels meus pensaments", en la qual hi va assistir el responsable&Co. del Podcast "El vuelo del Fénix". Com sempre la gent del club de rol Kritik ens van posar les coses molt fàcils i vam gaudir d'una bona tarda de recuperar records i parlar de rol.



XII Ayudar Jugando

Unes altres jornades indispensables si us agraden els jocs de taula, i a més...pel somriure d'un nen!

Aquest cop hi ham ésser el dissabte 8 de novembre durant tot el dia. Malgrat el dissabte al matí ningú es va interessar per la nostra proposta (és l'efecte de presentar un joc que coneix poca gent), a la tarda sí va venir una parella de jugadors i alguns seguidors de Maqui per comprar-lo (gràcies a tots!).


En aquesta partida vam provar el qüestionari d'"Un cèntim pels meus pensaments" ambientat al món de Cthulhu, on els jugadors són investigadors que han perdut la memòria per un efecte traumàtic relacionat amb els mites; i l'han de recuperar per esbrinar com lluitar contra una terrible amenaça imminent!!

Podeu veure els desencadenants de memòria i el els qüestionaris omplerts d'aquesta partida aquí.

Amb tot, és un goig anar a aquestes jornades i poder mostrar els productes de Maqui, tot coneixent a jugadors extraordinaris. Gràcies de nou a tots per ser-hi i deixar-nos compartir el projecte de Maqui Ed. amb vosaltres.

dimecres, 5 de desembre del 2012

Un cèntim ja disponible

Acaben d'arribar a la nostra seu els manuals de "Un cèntim pels meus pensaments".



Un joc narratiu per a quatre o cinc jugadors disposats a descobrir que s'amaga darrera la seva amnèsia. Dissenyat per ser jugat sense cap preparació, es pot jugar llegint directament del llibre. Només calen uns cèntims i unes còpies dels qüestionaris.

Podeu comprar-lo a través de la nostra botiga virtual. Properament el trobareu a diverses botigues especialitzades.

O si ho preferiu, els que sigueu per Barcelona, podeu trobar-nos el dia 8 a les Ayudar Jugando i el dia 15 a les trobades Dau Barcelona.
No l'oblidareu!

dimecres, 7 de novembre del 2012

Material de teràpia

Mentre esperem que s'acabin de preparar els documents per a la seva teràpia (Un cèntim pels meus pensaments), poden consultar el material disponible per dur-la a terme.

Procés del tractament amb mnemosina

Fets i Consols

Qüestionari

Qüestionaris alternatius

Material escenari (L’ombra que surt de la memòria)

Material escenari (La identitat ?)

Si tenen cap dubte poden posar-se en contacte amb mi a través tompkins@maqui-ed.com

divendres, 19 d’octubre del 2012

Un cèntim pels meus pensaments

Dues dones i un home, tots vestits amb granotes blanques, asseguts al voltant d'una taula amb un bol ple de cèntims al centre. Cadascú té una petita pila de cèntims i un formulari imprès. Davant la dona més gran hi ha un tros de paper escrit amb les paraules “una màquina d'estirar xiclets”.
–... i el meu pare va abaixar la mirada cap a mi i va dir: “Si no vols pujar a les muntanyes russes, no ho has pas de fer. Pots esperar-te aquí, a la botiga de llaminadures, mentre el teu germà i jo hi pugem." Jo estava espantada. –diu la dona gran–.  Mentre parla, el record del terror s'esquitlla en la seva veu.
De cop perd tota expressió. Es gira cap a l'home. –QUÈ VAIG FER O DIR LLAVORS? –pregunta, oferint-li l'únic cèntim que té al davant.
L'home hi barrina un moment, arrufant el nas. Tot fitant-la, replica: –Vas dir: ”No, vull venir amb vosaltres."
Ella es gira cap a la dona més jove: –O VA SER QUE... –comença a dir, oferint el mateix cèntim.
–Vas quedar-te a la botiga de llaminadures, mastegant el teu xiclet –diu l'altra dona.
Fa una pausa abans de tornar a parlar. –SÍ, ARA ME'N RECORDO –diu–. ”No, vull venir amb vosaltres” ­–li dóna el cèntim a l'home–. Feia molt bon dia. Va ser excitant i meravellós. Va ser en aquell moment quan vaig saber què volia fer de la meva vida. I AIXÒ ÉS EL QUE RECORDO.
Somriu mentre escriu al seu full de paper: “Quan penso en una màquina d'estirar xiclets, recordo què volia fer de la meva vida. No havia sentit mai abans aquesta sensació de determinació.” Un cop acaba, agafa un cèntim del bol.

UN CÈNTIM PELS MEUS PENSAMENTS –diu.

96 pàgines. 15x23cm. Rústica. B/N interior.10€

Properament a la venda.

dilluns, 8 d’octubre del 2012

XIX Jornades de Rol a Reus

De nou, enguany ens hem retrobat amb els nostres amics de l'AJJRR a l'immillorable entorn de la Palma de Reus, en el marc de les XIX Jornades de Rol a Reus.

Aquesta vegada vàrem oferir un tast de Món de Monstres (MdM) a cinc jugadors, que anaven des de velles glòries de l'AJJRR fins a jugadors més aviat novells. En aquesta ocasió es va demostrar com Món de Monstres pot satisfer a un ampli ventall de jugadors de rol: novells, old schoolers, jugadors avesats a tot tipus de trifulgues...tots vam gaudir amb l'aventura i el sistema de joc senzill però complert i eficaç de MdM.

3 Món de Monstres venuts!

Gràcies a tots per ser-hi i a l'AJJRR per convidar-nos-hi!

El flamant joc!

Jugadors atents durant l'investigació del 
misteri del bestiar robat a la vila de Roake.

Posem per la foto*. (No em mireu a mi, sinó cap allà)

Preparant-nos pel combat contra la tribu gòblin!


* P.S. Els observadors aguts hauran observat que la pantalla que vaig fer servir és la de Rifts (una de les meves debilitats roleres confessables ;)

divendres, 31 d’agost del 2012

Piulem o tuitegem

No se ben bé si piulem o tuitegem, però en tot cas a partir d'ara també som a Twitter. Si voleu seguir-nos som a: http://twitter.com/Maquied



dilluns, 16 de juliol del 2012

Noves ajudes per Cataus

En Jordi Estefa, amic i ben trobat de les jornades roleres, ens envia unes ajudes pel Cataus:

Fitxa Cataus
- Una fitxa alternativa canviant una mica la distribució dels apartats i afegint un espai per indicar l’aparença dels poders màgics (Molt bona idea!). La fitxa està en format DIN A4, però pensada per ser impresa en DIN A5 (dues per full). En Jordi l’ha mantinguda sense gaires decoracions amb l’idea que no gastés gaire tinta.


Taulell de combat
-  Un tauler de combat per dur el compte dels torns i les distàncies relatives durant els combats. Podeu fer servir fitxes del parxís o figures per representar les accions i posicions dels personatges (jugadors i no jugadors). El taulell de combat consta de dues parts:

Per una banda, a la part superior hi ha unes caselles que van de l’u al vint. Per indicar en quins torns actua un personatge només cal posar fitxes del seu color en les caselles corresponents als valors que ha obtingut en la tirada d’iniciativa.

Per altra banda, a la part inferior, el taulell inclou quatre caselles per indicar les distàncies relatives en què es troben els personatges. Les caselles indiquen un  gradient que va de distàncies més properes (esquerra) a més llunyanes (dreta) respecte un punt de referència concret. Donat aquest  punt de referència (per exemple, el grup d’aventurers) els altres personatges o elements (per exemple, uns enemics o una porta) seran a la distància del punt de referència que indiqui la casella en la que es troba la seva fitxa corresponent (del color que els representa). Les ratlles horitzontals presents a les caselles serveixen per separar grups de fitxes per si es volen fer servir més d’un punt de referència (per exemple en cas de que hi hagin dos grups d’enemics atacant de llocs molt diferents). Al representar un espai tridimensional (el món del joc) en una sola dimensió (una línea dividida en quatre), la seva utilitat és relativa, però us pot ser molt útil.


Esperem que gaudiu d'aquestes ajudes pel Cataus!


Resta només agrair a en Jordi Estefa la seva generositat en compartir aquest material amb nosaltres!! Gràcies!!

dijous, 14 de juny del 2012

El jove monjo ben plantat


En resum 
El personatges hauran de salvar un jove monjo que es debat entre un conjur d'amor que el torna boig si no fa l'amor i un dharmapala que el matarà si trenca el seu vot de celibat.

Introducció dels personatges 
Els pjs van pel camí que condueix de Tashilhikun quan una noia (Nyima Geshe) s'hi acostarà corrent suplicant-los que l'amaguin. Al cap de poc, Lodoe Ngari arribarà a cavall i demanarà al grup si ha vist una noia. Un cop Lodoe hagi marxar, assumint que els personatges hauran salvat Nyima amagant-la, aquesta els tornarà a demanar ajuda amb un altre problema.

El problema 
Nyima explicarà que Lodoe és el seu promès, i que és un poderós fetiller. N'ha aprés algunes habilitats de fetilleria. I com a una mena de prova insana de la seva lleialtat ha llançat un conjur d'amor sobre un jove monjo ben plantat del monestir proper, fent que vulgui desesperadament fer l'amor amb ella. Ambdós (Nyima i Lodoe) saben que si el monjo no s'hi allita es tornarà boig. Mentre els dos contemplaven com enfollia, la Nyima s'ha enamorat del valent monjo. Ha fugit del seu promès i vol anar-se'n al llit amb el jove monjo per tal que no es torni boig, però al monestir diuen que allà no hi és i que no saben on pot ser. No pot demanar ajuda a ningú de la ciutat perquè tothom tem Lodoe o el seu pare, un aristòcrata, així que a vingut fins a la carretera a veure si trobava algun viatger que la pogués ajudar.

Tashilhikun 
Un ciutat de mida moderada de l'oest del Tibet, a una altitud de 4000 metres. Té una població de 1000 laics, a més de 750 monjos d'un monestir barret groc. El monestir és a la sortida est de la ciutat, al sud de la carretera, envoltat d'un mur de pedra. Hi ha una serralada de muntanyes al sud, amb un canyet (a uns quatre quilometres i mig) i unes coves d'ermites (a uns cinc quilometres).

Trobar en Lobsang 
En Lobsang s'ha retirar a les coves de les muntanyes properes a meditar. En el monestir només ho saben unes poques persones. Un dels que ho sap és Tsetrung, el cap dels Dobdob, com que és qui rep els visitants a la porta del monestir, probablement serà a qui els pjs preguntaran primer. Per desgràcia, no es pot convèncer Tsetrung que dur Nyima a Lobsang per tal que mantinguin relacions sigui una bona pensada. Més enllà del fet que va contra tot allò en el que creu, Tsetrung observarà que tots els monjos del monestir han jurat abstinència a Nagapka, el Posseïdor de promeses, un dharmapala local conegut per matar tot aquell que trenqui el jurament que li ha fet. Si els pjs poden convèncer a Tsetrung que són capaços d'ajudar Lobsang d'una altra manera, els donarà la direcció de les coves de meditació.

Lodoe 
Lodoe, el fetiller, no pot localitzar la seva promesa, però sap que ha anat rere el monjo. Per desgràcia, l'ha estat vigilant i sap, al contrari que Nyima i els pjs, on ha anat. En Lodoe és mortalment gelós i prefereix que Nyima mori abans no s'alliti amb el monjo. També estarà content de matar qualsevol pj que provi aturar-lo. Hi ha un canyet aprop de les coves on hi ha quatre cadàvers encara prou sencers per ser animats amb fetilleria. En Lodoe ha estat meditant hores per tal d'animar-los i jeuen ocults per sorprendre els pjs quan apareguin. Si els cadàvers caminants fallen en Lodoe fugirà a peu, no és pas bon guerrer.

El dilema de Lobsang 
En Lobsang està mig enfollit i a desgrat dels seus constants intents de meditar està patint molt i el seu karma està baixant. Si morís ara (de forma que no patís) probablement assoliria un renaixement humà (especialment si algú el guia en el Bardo), però si pateix molt més serà capaç d'aconseguir-ho. Se sotmetrà a una mort sense dolor si li expliquen que és l´única manera d'acabar amb el seu patiment.
A part d'un miracle, no hi ha cura per la maledicció que no impliqui un contacte sexual entre Lobsang i Nyima. Si s'alliten (a hores d'ara no costarà pas gaire que Lobsang s'hi avingui) el dharmapala Nagapka caurà immediatament sobre d'ell i provarà de destruir-lo. Si els personatges són exorcistes experimentats poden provar d'allunyar Nagapka (temporalment) i fins i tot destruir-lo.
Una altra solució rau en l'àrea gris entre el que es considera sexe per la maledicció i el que es considera sexe pel vot de celibat. Alguns dobdobs pensen que practicar sexe entre les cuixes premudes d'un altre monjo no compta, ja que no s'ha penetrat cap orifici i que per tant no es trenca el vot de celibat. El problema d'utilitzar aquesta “escletxa” és que s'ha de convèncer el dharmapala. Per aquest propòsit seran útils habilitats com oratòria, lògica o llei tibetana, a més d'un bon argument per part dels pjs i una bona tirada d'ENC. Tractar el dharmapala amb respecte (tirades d'etiqueta) ajudarà els pjs a guanyar-lo.

Conclusió 
Si ne Lobsang sobreviu amb la seva salut mental intacta estarà molt agraït als personatges i a la Nyima, però voldrà tornar a la seva vida monàstica de celibat. La Nymia, sabent que mai no prova tenir l'home que veritablement estima, es probable que se'n vagi per unir-se a un monestir de dones. Si en Lodoe encara volta per aquí pot provar de venjar-se dels pjs, però tampoc no anirà molt lluny (el seu afer principal és Nyima).

Punts d'experiència: En Lobsang acaba sa i estalvi: 20 px. En Lobsang mor però amb prou karma per assolir un renaixement humà: 15 px. En Lobsang mor però sense prou karma per assolir un renaixement humà: 0 px. En Lodoe no pot fer mal a ningú més: 7 px. La Nyima mor: -5 px.

PNJs

Nyima Geshe (promesa de Lodoe)
Fetillera de nivell 1
Aspecte- Un noi molt atractiva, cap a vint anys, cara en forma de cor, ulls inquisitius, llavis vermell i cabells llargs i llisos, porta una chuba de seda porpra intens i joieria cara de coral vermell.
Atributs- AGI 10, CON 9, ENC 15, FOR 7, INT 11, KAR 0, RES 8. VEL 8, VOL 12, COS 3, SAN 3, INC 2.
Fixacions- Diners, bella, sàdica, tossuda, estètic.
Habilitats- Música (1), Màgia d'amor (1), Control d'ocells (1), Fetilleria demoníaca (1), Verins (1), Alfabetització (1).
Avantatges- Físicament atractiva (major): +8 seducció.
Equip- Ganivet.

Lodoe Ngari
Fetiller nivell 5
Aspecte- Alt i prim, cabells grenyuts, penetrants ulls negres, porta una chuba prima color cirera.
Atributs- AGI 8, CON 13, ENC 12, FOR 9, INT 14, KAR -15, RES 13, VEL 10, VOL 16, COS 2, SAN 5, INC 4.
Fixacions- Poder màgic, Predomini sexual, Sàdic, Brutal, Humor.
Habilitats- Màgia d'amor (4), Animació (4), Control d'ocells (3), Verins (2), Meditació (2), Rondar (2), Fetilleria del temps (2), Alfabetització (2).
Equip- Phurba: fusta (1 tallant), Rosari calavera (+2 fetilleria), kukuri (2 tallant, penetre com 5, tot difícil).

Tsetrung Chamo
Dobdob nivell 3
Aspecte- Molt alt i gros, porta robes brutes de sutge i un fuet enrotllat i una roda de pregària al cinturó. Du el cap afaitat i té una cara jovial.
Atributs- AGI 7, CON 5, ENC 10, FOR 17, INT 5, KAR 12, RES 15, VEL 14, VOL 12, COS 5, SAN 4, INC 3.
Fixacions- Lleial, Fort, Sincer, Valent, Justícia.
Habilitats- Lluita (3), Fuet (2), Baralla (2).
Equip- Fuet (1 tallant, abast 3, atac dolor estordidor fàcil), roda de pregar.
Típic atac- Estabornir a FOR (17) + AGI (7) + 12 (hab.) + 1d20 contra 30 (o 1d20 +6 contra 0).
Típica reacció- Embullar (amb el fuet) a INT (5) + FOR (17) + 6 (hab.) + 1d20 contra 30 (o 1d20 contra 2).

Lobsang Tsewang (el jove monjo ben plantat)
Monjo barret groc nivell 1
Aspecte- Túnica de monjo malmesa, sense afaitar, ulls ambre salvatges amb les pupil·les dilatades, de constitució musculosa però prim, cara vermell, molt atractiu.
Atributs- AGI 6, CON 8, ENC 15, FOR 11, INT 8, KAR 18 (actual 6), RES 8, VEL 7, VOL 13, COS 3, SAN 3, INC 3.
Fixacions- Asceta, Confiat, Indulgent, Deure, Humor.
Habilitats- Alfabetització (2), Indiferència (2), Lògica (1), Filosofia (1), Tantra de l'alè (2), Ioga del foc (1), Tai chi (3).
Equipament- Grans de pregària.
Típica acció- Empenta a FOR (11) + AGI (6)+ 12 (habilitat) + 1d20 contra 25 (o 1d20 + 4 contra 0).
Típica reacció- Reacció dividida parada (1d20 contra 2) i atac esquinç (1d20 contra 3).

Nagapka el Posseïdor de promeses
Aspecte- Ulls blau verds, cabells llargs embullats, sis braços musculosos amb llaços, destrals i espases flamejants, munta un ós foll escorxat de l'espatlla.
Atributs- FORM 20, AGI 13, CON 10, ENC 2, FOR 18, INT 7, KAR 0, VEL 12, VOL 0.
Habilitats- Creació il·lusió (4/assalt), Encendre foc (5), Fer la traveta (5), Control d'animals (5/assalt), Fer un tall d'1 punt de mal tallant (8), Provocar una rufaga (15).





divendres, 25 de maig del 2012

Entrevista d'ERDSO a Maqui Ed.

La gent d'ERDSO ens ha fet una entrevista on expliquem algunes de les intimitats rera Maqui Ed, com les circumstàncies de la nostra fundació i inicis, els reptes i allò assolit, etc. No us la perdeu! 


Aprofitem l'avinentesa per agrair a ERDSO la gran tasca que estan duent a terme i l'esforç i passió que hi estan posant. Endavant companys!

dimarts, 17 d’abril del 2012

Fins que ens enfonsem...

Ja sigueu nadius o clients de vacances, sou en un minúscul complex turístic d’una illa enmig de l’oceà Pacífic. Les úniques persones que hi ha a l’illa són vosaltres – i un entusiasta de la pesca, que acaba de morir just abans de l’inici del joc. El clima és càlid i agradable, però amb un xic d’humitat. La gent està parlant de la propera tempesta. L’illa s’enfonsa a l’oceà, lentament, però de forma inexorable.




Des de Noruega ens arriba el quart volum de "Al pot petit...": Fins que ens enfonsem..., un joc de rol basat en la conversa i un joc de cartes d'esdeveniments, altament inspirat en el còmic Traç de guix (Trazo de tiza) de Miguelanxo Prado i el videojoc L’île noyée de Benoit Sokal.

Ideal per ser jugada un capvespre en una terrassa. Altament recomanable!

Fins que ens enfonsem...

dimecres, 21 de març del 2012

L'era dels insectes en PDF

A petició de centenars de seguidors (de fet ha estat un de sol però són una munió) hem recopilat les quatre entrades de l'Era dels insectes en un simple pdf per poder imprimir i fer servir amb més comoditat.

Apa, a jugar!

L'era dels insectes (PDF)
L'era dels insectes (HTML)

dimarts, 6 de març del 2012

Rerefons a l'Era dels insectes

Hi ha sis rerefons disponibles pels personatges: Home d'armes, Missatger, Explorador, Comerciant, Doctor, i Mestre. La substància que hi és llistada només està disponible per aquell rerefons, llevat que sigui narrativament apropiat (p.e. un furgador entregant un objecte antic a un altre personatge). Hi ha disponible un secret obert de rerefons per qui vulgui tenir-ne un d'addicional.



Home d'armes


Habilitats:
Tàctica de guerrilles (I)
Fabricar/reparar armes (R)
Joc brut (V): Daus de bonificació a qualsevol tirada d'atac.

Secret de l'impuls brut
En un conflicte estès pots fer servir el resultat de la tirada de joc brut per daus de bonificació per fer mal. Cost: 1 punt de vigor.
Secret de la defensa bruta
En un conflicte estès pots fer una acció defensiva fent servir una tirada de joc brut.
Secret del cop brut (joc brut)
Saps com fer mal. Per cada punt de vigor gastat pots incrementar en u el dany causat.

Clau del defensor
La comunitat depèn de tu per defensar-se.
+1px per obtenir informació que ajudi a protegir la comunitat.
+2px per prendre una decisió que afecti la seguretat de la comunitat.
+5px per defensar la comunitat sota un atac.
Cancel·lació: Abandonar o trair la comunitat.

Clau del defensor paranoic
Has de controlar els forans que amenacen la comunitat.
+1px per obtenir informació dels forans.
+2px per tenir un conflicte amb forans que era evitable.
+5px per exterminar un grup de forans.
Cancel·lació: Confiar en uns forans.

La clau del mercenari
T'encanta dur armes i cobrar per fer-ho.
+1px per rebre diners fent de mercenari.
+3px per rebre una bonificació o una paga extra fent de mercenari.
Cancel·lació: Disparar per amor a l'art.

Missatger


Habilitats: 
Inspecció (R): Obrir un missatge sense deixar rastre.
Copiar (I): Pots copiar un mapa o missatge amb qualsevol material.
Entrega exprés (V): Córrer per una zona coneguda fent servir la ruta més ràpida i segura.

Secret del codi: Saps com xifrar i desxifrar missatges.
Cost: 1 punt de raó.
Secret de la xarxa: Pots passar i rebre informació en secret a través dels camarades missatgers d'altres comunitats. Cost: 1 punt de raó.
Secret de l'amagatall: Tens diversos amagatalls per les rutes on pots guardar-hi material sense perill.

Clau del correu
El correu s'ha de lliurar.
+1px per patir una inconveniència personal lliurant el correu.
+2px enfrontar-se a un conflicte degut al correu.
+5px viure una situació mortal lliurant el correu.
Cancel·lació: Tornar o abandonar un paquet sense haver-lo lliurat.

Clau del xafarder
No pots resistir-te a llegir el correu dels altres.
+1px per llegir el correu d'algú altre.
+3px trobar quelcom útil al correu d'algú altre.
Cancel·lació: Entregar el correu intacte.

Clau de l'obridor de rutes
Noves rutes, nous ingressos.
+1px per contactar amb un nou assentament.
+2px per porta'ls-hi correu.
+5px per establir una ruta permanent.
Cancel·lació: Abandonar una ruta de correu.

Furgador


Habilitats: 
Identificar (R): Suposar la funció d'un objecte antic.
Furgar (I): Cercar, remenar i trobar quelcom útil.
Intrusió (V): Escalar, submergir-te, passar per llocs estrets i trobar l'accés en construccions antigues.

Secret del coneixement local: Havent furgat els voltants de la comunitat en tens mapes i coneixement. Pots gastar tants punts de raó com vulguis en una tirada on el coneixement local sigui rellevant.
Secret de la relíquia: Tens un objecte antic amb coeficient d'equipament.
Secret de la supervivència urbana: Pots utilitzar l'habilitat de bosquetà en entorns urbans.

Clau de la cambra llegendària
Cerques la cambra llegendària, una enorme font oculta d'objectes antics.
+1px per sentir quelcom de (o preguntar per) la cambra llegendària.
+3px per rebre una pista de la seva localització.
Cancel·lació: Trobar la cambra o obviar-ne una pista.

Clau del pillatge
+1px per buscar informació sobre algun lloc nou per furgar.
+3px per furgar un nou lloc.
Cancel·lació: Deixar sense furgar un lloc.

Clau del proveïdor
Ets el responsable de proveir la comunitat.
+1px per contribuir en l'obtenció d'allò que cal a la comunitat.
+2px per contribuir-hi de forma significativa.
+5px per sacrificar-se en l'obtenció.
Cancel·lació: Abandonar la comunitat o fer que sigui autosuficient.

Explorador


Habilitats: 
Camuflatge (I)
Cartografia (R)
Seguir (V)

Secret de copsar l'ambient
Ets altament intuïtiu, el que et permet imaginar-te com reaccionar davant situacions o llocs inusuals. Reps un dau de bonificació de franc en aquestes accions.
Secret de l'ull d'àguila
La teva visió excel·lent et permet veure a grans distàncies i adonar-te de moviments subtils.
Secret del no camí
Pots moure't pel bosc sense obrir cap camí. Pots fer servir l'habilitat de bosquetà per evitar que algú et segueixi. Cost: 1 punt d'instint.

Clau de l'escorta
Escortes viatgers cap a assentaments allunyats.
+1px per guanyar un client.
+2px per prendre una decisió que afecti el teu client.
+5px per dur sa i estalvi el client a la seva destinació.
Cancel·lació: Sacrificar o abandonar un client per salvar la pell.

Clau de l'explorador
T'encanta explorar i fer-ne mapes.
+1px per descobrir una zona sense mapar (un bosc, una muntanya...).
+3px per descobrir una localització única o inusual (una cova, un monòlit...) .
Cancel·lació: Obviar una possible nova localització.

Clau del pioner
Trobes rutes cap a ruïnes i altres assentaments.
+1px per trobar un camí cap a un lloc d'interès.
+2px per senyalitzar un camí.
+5px el primer cop que la comunitat utilitza el camí en benefici propi.
Cancel·lació: Ocultar un camí.

Comerciant


Habilitats: 
Valorar (R): Determinar quin bé o objecte és valuós per una persona o comunitat específica.
Comprador (I): Saps com i a on buscar el comprador ideal per les teves mercaderies.
Transport (V): Tot allò relacionat en dur una mercaderia d'un lloc a un altre en condicions.

Secret de la oferta irresistible
Pots gastar dos punts de pila per daus de bonificació en totes les habilitats comercials (baratar, valorar, comprador o qualsevol altra que sigui apropiada).
Secret del deute
Vas fer una gran venda que no et van pagar i ara algú et deu un favor, un gran favor. Cal fer tres tirades d'habilitat per reclamar-lo. Llavors s'esborrarà aquest secret i se substituirà per un altre (com ara convertir-se en cap, obtenir un bazuca...) Es pot agafar més d'un cop.
Secret de la paraula final (baratar)
Sempre tens una paraula final en perdre un tracte, el que et permet restar el resultat de la teva prova a la del guanyador i per tant reduir el seu grau d'èxit, o bé convertir la teva tirada en un efecte. Cost: 2 punts d'instint.

Clau dels tractes
T'encanta fer tractes, ja siguin de negocis, polítics o de qualsevol mena. No cal que el tracte sigui personal, el personatge pot actuar com a mitjancer.
+1px per fer un tracte en un entorn neutral o amigable.
+3px per fer un tracte en un entorn hostil.
Cancel·lació: Sabotejar un tracte.

Clau del sibarita
+1px per cercar activament una delicadesa rara.
+3px per assaborir una delicadesa rara.
Cancel·lació: Refusar una exquisitesa.

Clau de l'inversor
Tens la tasca d'incrementar els bens de la teva comunitat.
+1px per lloar el potencial comercial de la teva comunitat.
+2px per fer un tracte beneficiós per la teva comunitat.
+5px per convèncer un ric forà d'establir-se a la comunitat.
Cancel·lació: Deixar els negocis.

Mestre


Habilitats:
Ensenyar (I)
Estudiar (V)
Ciència (R)

Secret de la biblioteca
Disposes d'una biblioteca amb múltiples llibres de text, el que et permet generar efectes sobre qualsevol tema amb una tirada d'estudiar. Cost: 1 punt de vigor, més 1 per l'efecte.
Secret del professor
Ets un professor expert, quan ensenyis a un personatge aquest rebrà un punt d'experiència per millora gastada en l'aprenentatge. Cost: 1 punt de raó per punt de millora.
Secret del l'enginy (raó)
El teu enginy esmolat et permet sorprendre els teus contrincants obligant-los a defensar-se amb resistir en comptes de l'habilitat que havien triat. Cost: 1 punt de raó.

Clau del professor
Vius per ensenyar.
+1px per interactuar amb un alumne.
+2px per aconseguir un nou alumne.
+5px quan un alumne gasti una millora.
Cancel·lació: Obviar la sed d'aprenentatge d'algú.

Clau del teòric
Sempre tens una teoria científica per tot.
+1px per esbossar una teoria.
+2px posar-te en problemes a causa de les teves teories.
+5px per clavar-la amb una de les teves teories.
Cancel·lació: Deixar d'estar interessat en la ciència.

Clau de la recerca (especificar)
Estàs immers en una recerca científica.
+1px per procurar avançar en la recerca.
+2px per fer-hi un avanç.
+5px per arribar a un punt clau.
Cancel·lació: Assolir-la o abandonar-la.

Doctor


Habilitats:
Cos de roure (V)
Potingues (R)
Curar malalties (I)

Secret de l'apotecari
Pots extraure l'essència d'una planta, verí, etc, per crear una droga sense efectes secundaris. Cost: 1 punt de raó

Secret de l'anatomia
Tens un gran coneixement del cos humà, el que et permet utilitzar primers auxilis com a bonificació (o com a efecte) aplicables a lluitar, disparar i llançar.

Secret del pacient
Amb el material adequat o un entorn familiar, saps com tractar els teus pacients, el que et dona un dau de bonificació de franc a les habilitats de medicina (primers auxilis, curar malalties i psicologia).

Clau del drogoaddicte
El contacte constant amb potingues te n'ha fet addicte.
+1px per drogar-te.
+2px utilitzar la droga per resoldre un problema.
+5px per perdre el control per excés o manca de droga.
Cancel·lació: Deixar de drogar-te.

Clau d'Hipòcrates
Has fet el jurament hipocràtic i el segueixes al peu de la lletra.
+1px quan apareix l'oportunitat de trencar (o complir) el vot.
+3px per no trencar-lo a despit de la recompensa o les seves conseqüències
Cancel·lació: Trencar el jurament.

Clau de la superioritat
Ets doctor.
+1px per dir que ets doctor en una conversa.
+3px per no fer cas d'una bona opinió pel fet de venir d'algú “inferior”.
Cancel·lació: Acceptar que a la comunitat tothom és igual.

dimarts, 28 de febrer del 2012

Habilitats, secrets i claus obertes de l'Era dels insectes

Habilitats obertes

Vigor: Aguantar, Lluita, Atletisme, Llançar, Disparar, Agricultura, Apicultura, Lacercultura, Aqüicultura, Avicultura, Bicicleta.
Instint: Reaccionar, Entretenir, Baratar, Robar, Sigil, Lloar*, Alerta, Safareig, Bosquetà, Recol·lectar.
Raó: Resistir, Artesania, Primers auxilis*, Oratòria, Convèncer, Psicologia*, Història, Intimidar, Mecanismes.

En cursiva les habilitats passives.
* Habilitats de curació, Lloar per curar dany d'instint (social),  Primers auxilis per curar dany de vigor (físic) i Psicologia per curar dany de raó (mental).

Secrets oberts
En crear els secrets vaig voler posar èmfasi en els poders mamífers i els objectes antics, per aquest motiu tenen coeficients directes (un +1) i no pas daus de bonificació com la resta de secrets.

Afinitat mamífer
El personatge té afinitat amb el mamífers (no humans), el que li dóna una dau de bonificació quan hi interactui. Li permet agafar dos secrets amb el requeriment d'afinitat.

Afinitat mamífer avançada
El personatge pot comunicar-se amb els mamífers talment com si en fos un. Li permet agafar dos secrets amb el requeriment d'afinitat.

Adaptabilitat de la rata

El personatge pot adequar-se ràpidament a qualsevol ambient o circumstància, el que fa que pugi canviar les seves habilitats. Pots augmentar o minvar les habilitats d'una mateixa pila, però la suma final de puntuació ha de ser la mateixa. El canvi és permanent i només es pot realitzar en el moment de la renovació.
Cost: 1 punt de pila per cada punt d'habilitat “mogut”.
Requeriment: Afinitat mamífer.

Ambidextre
El personatge sap utilitzar coordinadament ambdues mans, el que li dóna una dau de bonificació a les tirades que requereix l'us de les dues mans.

Autoritat
El personatge té un pes important dins la comunitat o n'és un dirigent, el que li dóna un dau de bonificació de franc en qualsevol tirada on la seva autoritat sigui rellevant.

Arenga (oratòria)
Quan s’exhorti un grup de personatges envers una tasca concreta, el jugador pot definir un efecte basant-se en la prova d’habilitat, que representa el seu compromís en la tasca; tots els oients que acceptin la tasca poden obtenir-ne també l’efecte normal, duplicant-lo doncs a la pràctica.
Cost: 2 punts de la pila associada amb l’habilitat, més el cost de l’efecte.

Butxaca oculta
El personatge és un expert amagant-se objectes a sobre. No importa com de bé et registrin, sempre pots treure un objecte petit i de poc valor (de la mida del puny) amb una tirada de sigil.

Companys rosegadors
Sempre tens tres o quatre rates o ratolins al teu voltant, a les butxaques, entre els cabells... Són competents (1) a sigil. 
Requeriment: Afinitat mamífer.

Coneixement perdut (habilitat)
El personatge ha aprés una rara habilitat antiga com ara electrònica, pilates o publicitat, funciona igual que una habilitat normal. Pots agafar aquest secret més d'un cop amb diverses habilitats.

Contactes
El personatge coneix un munt de gent arreu. El jugador pot introduir un nou personatge secundari pel sol fet de dir-ho o reclamar com a contacte un personatge del Guia acabat d’introduir.
Cost: 3 punts de pila d’un tipus (o una barreja) en funció de la natura de la relació: vigor pels vells camarades, instint pels amors, raó pels col·legues, etc.

Construcció de qualitat (habilitat)
La genialitat del personatge li permet crear efectes especialment potents amb l’habilitat triada. Qualsevol personatge que utilitzi un objecte, condició o qualsevulla altra preparació feta amb la construcció de qualitat guanya un dau de bonificació addicional cada vegada que en gasta de l’efecte.
Cost: 3 punts de raó i el cost de l’efecte.

Entrenament (habilitat)
El personatge ha rebut un ensenyament formal en l’habilitat triada. Quan facis una prova de l’habilitat pots afegir un dau de bonificació per cada punt de pila gastat, sense estar-ne limitat a un de sol.

Equipament (particular)
El personatge té algun equipament inusual, però no antic, com ara una bici, un arc, una pistola o qualsevol altra cosa que la majoria de gent no té. El personatge pot declarar i posseir un efecte de franc representant l’equipament. En altres paraules, el primer efecte declarat sobre l’equipament no costa punts de pila, i també pot preservar-lo de franc durant la renovació.
Cost: 2 punts d’instint.

Erudit
El personatge ha llegit sobre gairebé qualsevol cosa, el que li permet saber que s'ha de fer en el moment concret. Pot substituir qualsevol tirada per una tirada d'història (si ho fa de memòria) o d'estudiar (si ho fa llegint). Cost 2 punts de raó.

Especialització (habilitat, especialitat)
Tria una habilitat i defineix-ne una especialitat. En aquella especialitat el personatge hi té la mà trencada, rebent un dau de bonificació de franc en qualsevol prova que hi faci.

Evasió (habilitat)
El personatge sap com avançar-se a un conflicte: una acció reeixida d’evasió en un conflicte estès acaba amb el conflicte (sense resoldre’s). Això no evita que l’oponent torni a posar-s’hi, però la situació dins la ficció pot haver canviat per fer-ho inviable en termes d’impuls.
Cost: 2 punt de la pila associada amb l’habilitat.

Fer miques (habilitat)
El personatge és especialment bo destruint efectes que el puguin afectar, amb l’habilitat triada. Un sol èxit, sense tenir en compte el seu nivell, serveix per destruir l’efecte sencer, a més si la situació ho permet, el personatge pot repartir els èxits sobrers per destruir diversos efectes.
Cost: 2 punts de la pila associada amb l’habilitat per efecte afectat.

Feromones de ratolí
Ets capaç d'interpretar les feromones humanes i el que et dóna +1 a totes les habilitats socials.
Requeriment: Afinitat mamífer.

Força de l'os
La teva extraordinària força et dóna +1 a totes les tirades on la força sigui rellevant.
Requeriment: Afinitat mamífer.

Gracilitat felina
Els teus moviments gràcils i felins et donen un +1 a les habilitats on el moviment hi tingui a veure.
Requeriment: Afinitat mamífer.

Granota
T'agrada embrutir-te, el que et dóna una dau de bonificació de franc amb qualsevol tirada on embrutir-se sigui rellevant.

Imposició (clau)
El personatge ha après a convèncer els altres del seu punt de vista. Un prova reeixida d’una habilitat social (probablement resistida) força el destí o destins a obtenir immediatament la clau triada, devent-ne les millores si és necessari.
Cost: 2 punts d’instint.
Requeriment: posseir la clau.

Immutabilitat del felí
Totes els danys que afecten a instint es redueixen en u.
Requeriment: Afinitat mamífer

Impertorbabilitat del rumiant
Totes els danys que afecten a raó es redueixen en u.
Requeriment: Afinitat mamífer

Invocació mamífer
Pots invocar als mamífers de les rodalies per tal que t'ajudin.
Cost: 2 punt de pila en funció de l'ajuda que reclamis.
Requeriment: Afinitat mamífer avançada.

Memòria de professió
El teu personatge gaudeix d'una memòria excel·lent dins la seva professió (secrets, claus i habilitats que hi estan lligades). Et permet recordar detalls concrets o donar-te un dau de bonificació de franc.

Nap-buf
Ets un nen o un adult molt baix. Pots utilitzar-ho com a avantatge, un dau de bonificació de franc, en combat o per introduir-te en llocs estrets. 

Resistència de l'os
Tots els danys que afecten a vigor es redueixen en u.
Requeriment: Afinitat mamífer

Rerefons (particular)
El personatge disposa d'un altre rerefons dins l'ambientació.

Sinergia (habilitat, habilitat)
El personatge ha après a combinar dues habilitats a la perfecció en situacions on ambdues es puguin utilitzar alhora. En un conflicte estès, el jugador pot recolzar una habilitat amb l’altra sense utilitzar cap acció. En un conflicte normal, es fa una prova d’habilitat per cadascuna simultàniament i el pitjor resultat recolza el millor, sense tenir en compte els detalls de la situació.

Sobrevivisme (pila)
El personatge tendeix a estar sempre preparat, si més no en una àrea de la vida. Quan renovi la pila triada, el jugador pot fer una tirada amb l’habilitat passiva corresponent per contrarestar les despeses de mantenir els efectes associats amb la pila amb el nivell d’èxit.

Son revitalitzant moixí
Les becaines et permeten recuperar un punt pila. Pots fer-les durant un escena d'algú altre on tu hi siguis present.
Requeriment: Afinitat mamífer.

Superioritat mamífer
Els mamífers sou animals superiors a la resta, el que et dóna +1 a totes les tirades on s'interaccioni amb no mamífers.
Requeriment: Afinitat mamífer.

Telepatia
Pots comunicar-te mentalment amb tots els mamífers, humans inclosos.
Requeriment: Telepatia mamífer.

Telepatia mamífer
Pots comunicar-te mentalment a una distància de “vista” o “veu” amb els mamífers (no humans).
Requeriment: Afinitat mamífer.

Talent (particular)
El personatge té un interessant talent especial que li permet fer coses que els altres no poden ni provar de fer. El talent no sempre funciona per defecte, ni pot resultar útil en un conflicte. Si pot ser-ho cal definir amb quina habilitat. El talent no té més implicacions mecàniques.
Cost: 1 punt de la pila associada per trucs menors que rarament són útils, 2 per talents més flexibles i útils i 3 per efectes majors que canviïn sempre la natura de l’escena on es fan servir. Afegeix un punt més per quelcom prestigiós que posi gelosos als altres jugadors i treu un punt per talents que requereixin habitualment una prova d’habilitat per utilitzar-se.

Tranquil·litat
El personatge és capaç d'atraure l'atenció d'uns combatents o potencials combatents i evitar que es barallin. Reps un dau de bonificació de franc a intimidar, oratòria i entretenir en aquests casos.

Reacció llampec
En distàncies curtes el personatge pot córrer tan ràpid com un llop o una guineu (el doble que un humà), fer salts horitzontals de fins a 5 metres i verticals de 2 metres.
Requeriment: Afinitat mamífer.

Visió nocturna
El personatge no rep cap penalització per manca de llum i a més pot veure-s'hi de nit com si un mamífer amb hàbits nocturns (rata, llop, ratolí, gat, guilla...) 
Requeriment: Afinitat mamífer.


Claus obertes

Admiració (persona)
Admires algú que probablement no sap ni que existeixes.
+1px per fer quelcom influenciat per ell.
+2px per intentar impressionar-lo.
+5px per sacrificar-te o perjudicar-te per ell.
Cancel·lació: deixar d'admirar-lo o que ell t'admiri a tu.

Amor (persona)
El personatge està bojament enamorat d’una altra persona. Tanmateix, l’altra no ho ha pas de saber necessàriament.
1 px: Expressar el teu amor.
3 px: Prendre una decisió important basada en la passió.
Cancel·lació: Deixar-ho córrer i oblidar l’amor.

Aventura amorosa (persona)
El personatge comença una aventura amorosa amb una altra persona. El nostre interès és veure quina mena de relació en sorgeix, o si els personatges ho segueixen intentant per sobre de tot.
1 px: Flirtejar amb el teu interès romàntic.
2 px: Interactuar positivament amb la persona. Quedar (una cita) o salvar-la d’un perill, per exemple.
5 px: Portar la relació a un nou nivell, sigui d’intimitat física, de prometatge o el que sigui.
Cancel·lació: Trencar la relació romàntica.

Cap
Ets el cap de la comunitat o un dels seus dirigents.
+1px per tenir un escena amb la teva comunitat.
+2px per per prendre una decisió pensant en la comunitat.
+5px per salvar la comunitat.
Cancel·lació: Renunciar.

Cobdícia
El principal propòsit del personatge és la riquesa. N’hi ha mai prou?
1 px: Actuar miserablement en una transacció.
3 px: Trencar o forçar l’honor o la llei per diners o guanys.
Cancel·lació: Desprendre’s de la riquesa.

Covard
Fuges del combat com de la pesta.
+1px per evitar una situació potencialment perillosa.
+3px per aturar un combat no fent servir la violència.
Cancel·lació: Entrar en combat sense dubtar.

Col·leccionista
Obsessionat en col·leccionar objectes antics.
+1px per aconseguir un objecte antic malmès i irreparable.
+3px per aconseguir-ne un d'útil i en bon estat.
Cancel·lació: Desfer-se de la col·lecció.

Comunitat
La comunitat del personatge és una condició omnipresent i important.
1 px: Tenir una escena amb la comunitat.
2 px: Argüir dins la comunitat.
5 px: Sacrificar-te per la teva comunitat
Cancel·lació: Posar-te per davant de la teva comunitat.

Consciència
El personatge sap distingir allò bo d’allò dolent i de vegades pot fer-hi quelcom.
1 px: Ajudar als dèbils i necessitats.
3 px: Salvar una vida innocent.
Cancel·lació: Ignorar la crida d’un innocent.

Desesperació
El personatge ha perdut l’esperança i això el fa embogir.
1 px: Provar de convèncer els altres d’aturar les seves lluites fútils.
3 px: Abandonar una lluita important.
Cancel·lació: Trobar el coratge necessari per recuperar l’esperança.

Esguerrat
El personatge està esguerrat o té alguna altra mena de desavantatge dràstic.
1 px: El desavantatge el posa en dificultats.
2 px: Acceptar un problema substancial, com ara un dau de penalització o una pèrdua d’oportunitats.
5 px: Fallar (renunciant a tirar) en una situació important per culpa del desavantatge.
Cancel·lació: Acceptar la teva condició.

Eterna qüestió
El personatge està provant de respondre una gran qüestió metafísica , com “a través del dolor o del plaer es pot tocar íntimament allò diví?”,
+1px per aplicar aquesta qüestió a la situació actual.
+3px per posar-se en perill cercant-ne la resposta.
Cancel·lació: Respondre a la pregunta

Exiliat
Has abandonat una comunitat, religió o família.
+1px quan el teu estatus t'afecta.
+2px quan aquesta desvinculació et perjudica.
+5px quan et causa un gran dany o patiment.
Cancel·lació: Tornar a unir-t'hi.

Fe (específic)
El personatge té una forta fe en una religió o causa concreta.
1 px: Defensar la religió o causa davant els altres.
2 px: Convertir un altre a la teva fe.
5 px: Defensar la fe, malgrat el perill personal.
Cancel·lació: Renegar de la teva fe.

Impostor
No ets qui dius que ets, ni saps el que dius que saps.
+1px cada vegada que fingeixes.
+2px cada vegada que enganyes algú tot i el seu escepticisme.
+5px cada vegada que la teva història sobreviu a un intent de revelar la teva veritable identitat.
Cancel·lació: Confessar el teu engany.

Germà de sang
Has fet un jurament d'amistat amb algú, probablement forà.
+1px sempre que estigui amb tu o l'esmentis.
+2px per prendre una decisió influenciat per l'amic.
+5px per defensar-lo malgrat el risc.
Cancel·lació: Deixar-ho córrer.

Jo
El més important de la teva vida ets tu mateix.
+1px per ignorar algú altre per interès propi.
+3px per posar en perill algú per interès propi.
Cancel·lació: Sacrificar-te per algú.

Lluita
El personatge té set de sang.
1 px: Atacar algú.
3 px: Guanyar una baralla.
Cancel·lació: Refusar una baralla.

Mamífer
Els mamífers som superiors a la resta d'animals.
+1px per intentar superar a un no mamífer.
+2px per demostrar ser superior a un no mamífer.
+5px per posar-te en perill davant un no mamífer.
Cancel·lació: Rendir-se o fugir davant un no mamífer.

Masoquista
El dolor és vida.
+1px per rebre un dany greu.
+3px per rebre un dany crític.
Cancel·lació: Fugir d'una font de dolor.

Metahumanitat
La força dels mamífers confereix responsabilitat.
1 px: Utilitzar els teus poders.
2 px: Superar un repte gracies als teus poders.
5 px: Els teus poders canvien o n’aprens quelcom nou.
Cancel·lació: Perds els teus poders o els utilitzes irresponsablement.

Missió (específica)
Tens una missió que és la teva raó de viure.
+1px per fer una acció que t'hi aproximi.
+2px per tenir-hi èxit.
+5px per assolir-ne una part important.
Cancel·lació: Abandonar o assolir-la.

Pacifisme
El personatge està compromès amb la no-violència per por o per principis.
1 px: Advocar una solució pacífica a un problema violent.
2 px: Resoldre una situació violenta sense recórrer a la violència.
5 px: Patir degut al refús de la violència.
Cancel·lació: Recórrer deliberadament a la violència.

Poder
No saps per que el vols, però el vols.
+1px per aconseguir un benefici d'algú important, per augmentar el teu prestigi o per fer quedar malament a un rival.
+3px per matar o eliminar d'alguna manera un rival i millorar gracies a això.
Cancel·lació: Cedir poder.

Prestigi
Vols que la fama et precedeixi.
+1px quan el teu nom o actes siguin reconeguts.
+2px per posar-te en perill fent quelcom innecessari o ximple per millorar la teva fama.
+5px per arriscar la teva vida per obtenir reconeixement per les teves accions.
Cancel·lació: Atribuir un acte teu a algú altre.

Secret fosc
El personatge té un passat misteriós de terribles secrets.
1 px: El teu passat brolla d’alguna manera.
2 px: Es revelen pistes sobre el teu passat.
5 px: El teu passat et posa en perill en el present.
Cancel·lació: Confessar la teva història als altres.

Venjança
Odies a una comunitat, persona o animal.
+1px per fer mal a un membre o servidor del grup.
+2px per fer ventar-li un cop menor.
+5px per perjudicar-lo de manera important.
Cancel·lació: Oblidar o perdonar.