dimecres, 28 de desembre del 2011
Rampage X!
No pots evitar pensar llavors...
- "Què será aquest cop, un abominable dimoni infernal o el gargantuesc llangardaix mutant?"
Des d'Espanya ens arriba el tercer volum de "Al pot petit...": Rampage X!, un joc de rol sobre monstres gegants, herois delirants i ciutats inevitablement destruïdes. Tot un homenatge a les pel·lícules de Kaiju.
Sobreviuran el herois al combat? Salvaran la ciutat d'ensorrar-se sota les urpes del monstre? Aparteu la vergonya, traieu tots els ninos, munteu un diorama i prepareu-vos per gaudir d'allò més!
Catàrtic!
Rampage X!
dimecres, 21 de desembre del 2011
Ayudar Jugando 2011
Un any més, Maqui Ed. hi va ser present amb un parell de partides de presentació de Món de Monstres, "el joc de fantasia" concebut com a joc introductori per a novells basat en el joc més clàssic.
A primera hora del matí arribaven directament a les Cotxeres els primers manuals acabats de sortir de l'impremta i l'organització ens assignava una taula de joc.
Mentre esperàvem els primers jugadors, Maqui Edicions donava a Ayudar Jugando els números 1 de Cataus i Sistema Solar, així com un exemplar de Món de Monstres per a la subhasta presencial del diumenge.
Grup de joc del matí |
Grup de joc de la tarda |
Un cop acabades les partides vaig poder xerrar una estona amb gent interessada en el projecte de Maqui Edicions i en els nostres jocs; em va alegrar saber que alguns ja ens coneixien (com el Dado Inquieto, una salutació company!) i d'altres que ens descobrien per primer cop i que els semblava molt interessant la nostra política editorial. Sempre és un plaer enraonar amb aficionats d'arreu, de fet, és una de les coses que més gaudeixo de les jornades!
Finalment, agrair una vegada més a l'organització per les seves bones dots d'amfitrions (gràcies especialment a en Monty i en Genís), als jugadors que es van apuntar a les partides, per confiar en nosaltres, i a tots els que van acostar per la taula de Maqui a preguntar, xerrar o simplement fer el curiós per compartir una estona amb nosaltres.
Vendes realitzades: 1 Tíbet (castellà), 1 Tibet (català), 1 Sistema Solar, 3 Món de Monstres.
dimarts, 13 de desembre del 2011
Món de monstres ja disponible
Podeu comprar-lo a través de la nostra botiga virtual i els que en tingueu més fal·lera podeu arribar-vos a les Ayudar jugando, on hi trobareu en Quim fent-ne partides de demostració, carregat de manuals per si algú vol adquirir-ne un.
dimecres, 30 de novembre del 2011
Un Món de Monstres pel somriure d'un nen
Aquesta vegada farem partides de demostració de nostre joc de fantasia acabat de sortir del forn: Món de Monstres!
Si voleu recuperar el regust de les partides del joc més clàssic, però modernitzat i en català, no us el perdeu:
http://www.ayudarjugando.org/node/980
A més, Maqui Edicions cedirà els números 1 de Cataus i Sistema Solar per a la subhasta d'Ayudar Jugando.
divendres, 18 de novembre del 2011
Mostres del Món de monstres
Per anar fent boca aquí teniu un parell de mostres del manual:
Guerrer
Cinc monstres
Fitxa de personatge
Aneu esmolant els d20!
dijous, 3 de novembre del 2011
dimecres, 2 de novembre del 2011
dimarts, 1 de novembre del 2011
Properament...Món de Monstres
Món de Monstres inclou:
- Totes les eines que necessites per jugar en un sol llibre.
- Un sistema de joc unificat, versàtil i accessible.
- Les 7 races de fantasia i les 8 classes de personatge més típiques.
- Més de 100 encanteris i desenes d’objectes màgics.
- 60 monstres, des de l’afogador al zombi passant pel gòblin, l’ós òliba i el cub gelatinós.
- La millor porta d’entrada als jocs de rol!
En definitiva el joc clàssic que tots coneixem, en català i pensat per què tant jugadors novells com veterans puguin fer els caps-i-arreu com els cànons manen!
Escrit per Josep Sala. Disponible el desembre de 2011.
dimarts, 25 d’octubre del 2011
Sistema Solar a la Taverna d'Smaug
El passat dissabte vàrem anar amb els nostres amics de la Taverna d'Smaug a Banyoles a explicar-los-hi el Sistema Solar i jugar una partida. Per limitacions de temps no varem poder desenvupar gaire la trama, però sí que ha haver-hi algunes escenes memorables, i els jugadors vàren copsar com funcionaven les claus per anar guanyant PX i fer avançar la trama de la partida. Bo!
A la Taverna d'Smaug podreu trobar alguns exemplars de Sistema Solar per si sou de la zona i el voleu llegir fent una cervesa ;)
dilluns, 3 d’octubre del 2011
Portem el Vietnam a Reus
A la partida hi varen assistir dos jugadors "retrobats", dels de "jo jugava quan era més jove", i dos veterans avesats a mil batalles dutes a terme entre les parets dels quarters generals de l'AJJRR.
No tinguérem temps d'acabar la partida, però sí d'explorar totes les mecàniques del Sistema Solar: claus, secrets, efectes, millores, conflicte estès...
Pels comentaris rebuts, el joc va agradar, especialment per la seva senzillesa mecànica, focalitzant-se en el reglat dramàtic i pel fet de com pot anar-se modificant i adaptant el personatge dins l'aventura a través de les millores.
De nou, agrair a l'AJJRR per acollir-nos tant bé com cada any!
divendres, 2 de setembre del 2011
Tità i fills
dimecres, 31 d’agost del 2011
Sistema Solar a Sabadell
El proper dissabte 3 de setembre serem a el Refugio del Sàtiro (Sabadell) fent una presentació del Sistema Solar (ambientat a la Guerra del Vietnam).
Us hi esperem! (jugarem, xerrarem sobre rol i xalarem una estona).
Per més informació visiteu la pàgina de facebook del Refugio del Sàtiro.
dijous, 16 de juny del 2011
Sistema Solar amb una partida prefabricada
La creació d'una partida o d'una campanya amb Sistema Solar por ser tant complexa com vulguis: tot comença amb una sola frase "jugarem a pirates de l'espai intentant enderrocar el govern tirànic alienígena" i desenvolupar a partir d'aquí tota la resta de l'ambientació. Aquesta construcció de l'ambientació pot fer-se a priori, és a dir, dissenyat per avançat tota la substància o bé anar-la improvisant a mesura que s'esdevé. La primera forma té l'avantatge que a l'hora de crear personatges, els jugadors tenen molt clar el límits de l'ambientació i les seves possibilitats. Tanmateix, si hom vol ser rigorós, requereix una inversió prèvia no gens menyspreable. Per altra banda, anar improvisant la substància inverteix els avantatges i desavantatges anteriors.
Amb tot, una altra forma de jugar a Sistema Solar és a partir d'una partida prefabricada. Tanmateix, a l'hora de posar-se a adaptar-la caldrà tenir ben present les bondats i limitacions del joc. Aquí deixo alguns consells respecte com ho fem a les trinxeres de Maqui:
Abans de la partida:
1.- Estructura la partida en escenes. Procura que les escenes siguin modulars, és a dir que s'estructurin i interconnectin de forma més o menys laxa.
2.- Tingues en compte possibles escenes de "pauses" per què els personatges puguin renovar les piles. Pensa també com aquestes escenes faran avançar la trama. Si les escenes de "pausa" són molt espaiades entre elles, la dificultat de la partida s'incrementarà.
3.- Pensa en els adversaris en termes de motivació i habilitats simples: els antagonistes principals tindran molta motivació -una pila alta, habilitats elevades i potser algun secret; els PNJ més secundaris, tindran poca motivació, habilitats més aviat reduïdes, i no cal que tinguin secrets.
4.- Converteix els conflictes "en solitari" realment importants a efectes. Estableix a quina pila fan mal (si és que en fan), o simplement si s'oposen a d'esdevenir de la partida (no tant aconsellables).
5.- En la creació de substància, focalitza les piles i les habilitats respecte d'allò que tracta la partida. Concentra't en les habilitats temàtiques, les habilitats "genèriques" sorgeixen a partir del rerafons dels personatges.
6.- Assigna els objectius de l'aventura a diferents personatges: fes-ne unes claus i dóna'ls-hi. Això serà allò què empeny als personatges a resoldre l'aventura.
7.- Pren l'historial i les guies d'interpretació dels personatges pregenerats: fes-ne unes claus i dóna'ls-hi. Si les diferents claus s'enfronten entre elles, millor (conflictes dramàtics!). Tant si ho fan "intrapersonatges" con "interpersonatges" (sí, són mots inventats, però s'entén, oi?). Aquí és important també tenir en compte les cancel·lacions, per tal de forçar al jugador a utilitzar les claus o canviar radicalment al seu personatge (ambdós efectes són els desitjats al Sistema Solar, doncs el seu objectiu és explorar el canvi i evolució del personatge).
8 .- Converteix l'equipament important o habilitats extraordinàries a Secrets (les que surtin de la tònica normal de l'ambientació, o aquelles específiques que només un personatge podria tenir). Assigna'ls als personatges que toca. Amb això aconsegueixes emmarcar i diferenciar els personatges en els seus rols. Si a més, fas que els Secrets i les Claus interaccionin entre elles, això ja és un bingo!
Durant la partida:
9.- Recorda que són els jugadors qui decideixen a què es volen enfrontar seriosament (ells tenen la potestat d'estendre els conflictes). Per tant, deixa ben clar el què és important i el que no (i a on poden morir). Tanmateix estigues preparat per aquelles escenes on els jugadors "perden" per fer que l'aventura continuí: els relats d'acció i aventura gairebé mai acaben amb un TPK.
10.- Permet que els personatges guanyin fàcilment punts d'experiència per les seves claus menors, controla un xic més les que donen 3 o 5 px. Tanmateix, la diversió del joc està en les claus, i els jugadors apretaran contínuament per forçar les situacions on guanyar px. Si ho fan i has disenyat bé les claus, vol dir que estaran complint amb els objectius de la partida i interpretant als seus personatges com cal, no els penalitzis per for-ho, deixa'ls que guanyin px.
Finalment i sobretot, sigues flexible i improvisa molt.
dimecres, 18 de maig del 2011
Salvando denver desde el sotano
Aaaaa jugar!
divendres, 6 de maig del 2011
Dia del còmic gratuït
Afanyeu-vos! doncs aquesta oferta només serà vàlida durant aquest proper cap de setmana (dies 7 i 8 de maig) i fins a fi d'existències. Si ets dels primers a comprar, i encara ens en queden, podràs triar entre els següents còmics:
- Orn Integral Dos Espadas
- Orn, Historia Universal#1, "Herdez" (Castellà)
- Orn, Història Universal#1, "Herdez" (Català)
- Orn, Història Universal#2, "L'illa formiga"
- Orn, Historia Universal#2, "La isla hormiga"
I anem a la ruïna...
Nota: El preu de compra per superar els 10 € no ha d'incloure les despeses d'enviament.
dilluns, 25 d’abril del 2011
Les dones salvatges del Pirineu
Característiques: Vigoria 4, Prestesa 3, Robustesa 4, Racionalitat 2, Senderi 4, Sociabilitat 1
Tirades de salvació contra il·lusió i confusió 3
Tirades de salvació contra verí, paràlisi i transformació 3
Ferides 3
Habilitats: Viure a la muntanya 3, Segrestar homes 3, Crear boira 2, Agotzonar-se 2, Tir amb arc 1.
Equipament: Arc i fletxes.
Notes: dones que s'amaguen a les coves i cims més alts del Pirineus que en els dies de boira baixen a les valls a segrestar pastors o aventurers solitaris. Van completament nues, protegides només pels seus llargs i esfilagarsats cabells que porten deixats anar fins als turmells. Fan Servir l'habilitat de segrestar homes sorprendre'ls i endur-se'ls. Crear boira daus d'èxit a segrestar homes per atacar sense ser vistes. Agotzonar-se serveix per amargar-se en qualsevol racó i passar desapercebudes a la vista de qualsevol.
El text d’aquesta obra està sota llicència Creative Commons Reconeixement – Compartir Igual (by-sa) 2.5 de Joaquim Ball-llosera i és una obra derivada de Donjon de Clinton R. Nixon i de Cataus de Mateu Pastoret.
divendres, 22 d’abril del 2011
Busca'ns a Barna
I si t'interessa Demana'ls el Sistema Solar de Maqui Ed.!
dimarts, 29 de març del 2011
Cthulhu Tenebrós
dimecres, 16 de març del 2011
Al pot petit...
A tots en agraden els manuals gruixuts amb una pila d'informació farcida de dibuixos de coloraines, manuals que ens entren pels ulls i amb els que gaudim d'allò més. Però per jugar a rol no són estrictament necessaris, amb uns pocs fulls n'hi ha prou i des de Maqui ho volem demostrar.
Al pot petit... és una col·lecció de joc de rol gratuïts en petit format. Amb una cadència trimestral publicarem jocs d'arreu del món, alt contingut roler en poc espai!
En breu publicarem el primer volum.
divendres, 4 de març del 2011
Ja tenim pdfs!
No deixeu d'aprofitar aquesta oportunitat per ampliar la vostra col·lecció rolera virtual, amb un 75% de descompte respecte la versió física!
* Cataus per només 1.5 €!
* Tibet, el joc de rol per 5€!
Maqui Ed.
"Juga avui, es més tard del que sembla"
dimarts, 22 de febrer del 2011
Fitxes alternatives de Sistema Solar
Fitxa Sistema Solar, color i amb 4 piles, versió per esquerrans
Fitxa Sistema Solar, color i amb 4 piles, versió per dretans
Genial Bardic!
dimecres, 12 de gener del 2011
Fitxes alternatives de Cataus
Fitxa Cataus A4 b/n
Fitxa Cataus A4 color
Genial Asmeil, gran aportació!
dissabte, 1 de gener del 2011
Sistema Solar ja a la venda
El Sistema Solar ja és a la venda!!
Compra'l a través de la nostra botiga virtual.
Un joc de rol genèric per teixir relats heroics i dramàtics. On el teu personatge canviarà a mesura que ho faci el seu entorn, o provarà de modificar-lo per què s'hi adapti, tot depèn de la teva voluntat com a jugador.
El Sistema Solar és la versió genèrica del sistema creat per Clinton R. Nixon en el seu joc “The Shadow of Yestarday”.
Un sistema flexible, intel·ligent i adaptable a qualsevol estil de joc.
15x21cm. Rústica. B/N interior. En català. 156 pàgines.
Per només 8 €!!!
Esperem els teus comentaris al Facebook de Maqui.