Pàgines

dimarts, 21 de febrer del 2012

Comunitats a l'Era dels insectes


Les comunitats a l'Era dels insectes tenen una importància cabdal, per aquest motiu estan estructurades amb una fitxa de joc pròpia. El propòsit de la comunitat és triple: primer reflectir mecànicament un concepte de l'ambientació; segon proporcionar als jugadors una unió, ja que els seus personatges en seran les patums, els dirigents; i tercer donar als jugadors uns quants “daus de regal” amb una justificació narrativa.
Tanmateix, molts grups troben un destorb tenir una fitxa de joc comuna, és molta més informació a posar sobre la taula. A més, els protagonistes de la història han de ser els personatges jugadors i la comunitat ha de ser important, però estar en segon terme.
Per aquest motiu la fitxa de la comunitat és molt senzilla, sense secrets ni habilitats, les tres piles, claus i quatre conceptes sense molta mecànica al darrera.
Les taules següents serveix per proporcionar quatre idees sobre la comunitat, ho podeu fer a l'atzar o triant-t'ho directament. En tot cas aquesta informació ha de servir com a impuls per a la creació de la comunitat en una discussió entre tots els membres de la taula.


Població 3df:
-3,-2 Casalot, parc de caravanes, hospital... 25p.
-1,0,+1 Vilatge, llogarret, càmping 50p.
+2,+3 Poble 100p.   

Delta de població 3df:
-3 Èxode: Tothom en marxa així que pot.
-2 Decreixement: La comunitat minva lentament.
-1, 0, +1 Estable.
+2 Creixement: La comunitat creix lentament.
+3 Boom. La gent hi arriba d'arreu.

Necessitats 2df+1df:
-2, +2 Tira dos cops
-1 Persones
    -1 Població
    0 Aliances
    +1 Experts
0 Productes naturals
    -1 Menjar
    0 Animals
    +1 Llavors
+1 Productes manufacturats
    -1 Combustible
    0 Medecines
     +1 Quelcom més (munició)

Què pot donar 2df+1df:
-2 Tira dos cops
-1 Productes naturals
    -1 Menjar
    0 Llavors
    +1 Animals
0 Persones
    -1 Població
     0 Experts
    +1 Contactes
+1 Productes manufacturats
    -1 Combustible
    0 Medecines
     +1 Quelcom més (com ara munició) 
+2 Luxes
     -1 Tecnologia antiga
    0 Mapes
    +1 Especies

Amb la comunitat més pròxima som 2df:
-2 Comerciants
-1 Aliats militars
0 Enemics
+1 Rivals per algun recurs
+2 Ens ignorem

Piles
Les piles de la comunitat són les tres clàssiques: vigor, instint i raó, amb 10 punts a repartir. Es fan servir com a daus de bonificació  representant recursos, reputació, coneixement, ajuda directa... En qualsevol cas la despesa s'ha de justificar narrativament i que el grup hi estigui d'acord.
Es recuperen amb una escena dins la comunitat.

La població de la comunitat es controla al final de la sessió (3df + delta) si és superior a 3, s'incrementa, si és inferior a -3 es decrementa.   

Claus de la comunitat
Cal triar una o dues claus en la creació de la comunitat.

La clau del cau de lladres
Cal robar per sobreviure.
+1px per robar a un viatger.
+3px per un robatori, incursió o saqueig a un assentament.
Cancel·lació: La comunitat esdevé autosuficient o deixa el bandolerisme.

La clau de l'imperi
Créixer mitjançant la diplomàcia o les armes.
+1px per descobrir un assentament proper.
+3px per ajudar o atacar una comunitat encara no sota control.
Cancel·lació: La comunitat atura els seus afanys expansionistes o conquereix tot allò a l'abast.

La clau dels aïllacionistes 
Val més sol que mal acompanyat.
+1px per impedir entrar algú dins la comunitat.
+2px per matar o capturar un explorador, furgador o missatger amb coneixement de la comunitat.
Cancel·lació: La comunitat s'obre al món.

La clau dels llibertadors
Protegim els altres de bandits, esclavistes o enemics.
+1px per detenir o matar un enemic de la comunitat.
+2px per alliberar altres dels seus enemics.
+5px per destruir una base, instal·lació o assentament enemic.

La clau del protectorat
Esteu sota control d'una altra comunitat
+1px per fer quelcom per la comunitat sense que els l'altra comunitat ho sàpiga.
+2px per ajudar la comunitat a evitar un càstig.
+5px per millorar substancialment l'estatus amb els l'altra comunitat.
Cancel·lació: Rebel·lar-se obertament contra l'altra comunitat.

La clau de la unió
Cercant aliances en mutu benefici.
+1px per descobrir un nou assentament proper
+2px per ajudar a forjar una relació positiva
+5px per donar ajut a un altre assentament de l'aliança.
Cancel·lació: La comunitat abandona la política unionista.

La clau de la tecnocràcia
Dedicats a furgar i restaurar tecnologia antiga.
+1px per donar una peça de tecnologia antiga a la comunitat.
+3px per ajudar a aconseguir una partida important de tecnologia antiga.
Cancel·lació: Deixar-se perdre un objecte antic. 

La clau de la teocràcia
Repartim la paraula de Déu.
+1px per predicar en un assentament infidel.
+2px per convertir un personatge important.
+5px per establir un centre de culte en un altre assentament.
Cancel·lació: Proclamar la llibertat de culte.

La clau del comerciants
Som un centre de comerç.
+1px per trobar un comprador o proveïdor potencial.
+2px per ajudar a negociar un tracte comercial excepcional.
+5px per ajudar a tancar un relació comercial important.
Cancel·lació: El comerç deixa de ser una prioritat.

La clau de l'obra 
Construïm (un monument, una nau, un màquina) amb treballadors sense paga. En funció de la comunitat poden ser reclutes, voluntaris, presoners de guerra, esclaus...
+1px per proporcionar un nou treballador.
+2px per ajudar en el progrés del projecte.
+5px per ajudar a “implicar” un altre assentament.  
Cancel·lació: Acabar o abandonar el projecte.

La clau de la població
La minva o l'augment de població és una preocupació constant.
+1px per treballar en el control de població.
+3px per controlar o eliminar una causa de descontrol de la població.
Cancel·lació: Estabilitzar el delta de població.

Beneficis de la comunitat
Tots tenen un cost d'una millora.

-Incrementar una pila.
-Nou producte de comerç.
-Increment/decrement del delta de població.
-Eliminar una necessitat.
-Canviar la relació amb una comunitat.
-Encetar una relació amb una comunitat.
-Afegir una clau de comunitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada